Opinnäytetyöni aineiston keruu alkoi asiantuntijahaastatteluilla. Olin hyvin positiivisesti yllättynyt, kun käytännössä nettisivutyypit lähtivät mielellään mukaan tutkimukseen. Alla ovat haastattelemani asiantuntijat ja heidän organisaatiot. Vielä kertaalleen iso kiitos teille.
- Tuomas Piispanen, Webguru
- Lauri Ruotsalainen, Tovari
- Roni Laukkarinen, Dude
- Laura Jalonen, Oakhill
- Katariina Malinen, BrandBustle
- Antti Rauhala, Sivututka
- Aatu Pitkänen, Suomen Digimarkkinointi
- Leo Sävel, Helpotkotisivut.fi
- Katarina Ekstöm, Männikkömetsä
- Miia Ylinen, Webdesign Miia Ylinen
- Reima Kokko, Valolink
Päällimmäisenä näistä haastatteluista jäi mieleen seuraavat asiat:
- Prosesseja oli selvästi mietitty.
- Projektin aloitus nähtiin aina hyvin tärkeänä vaiheena.
- Kehitys vaiheessa saattoi tulla ns. hiljainen vaihe, mikä taas saattoi hämmentää asiakasta.
- Parhaita asiakkaita olivat he, jotka hakeutuivat tietoisesti juuri kyseiselle palveluntarjoajalle.
Tämä oli pikainen lokimerkintä kesken projektin. Myöhemmin sitten vähän pidemmälle vietyjä juttuja esimerkiksi asiakaspersoonien muodossa.